انشا در مورد تحصیلات و اهمیت آن در زندگی

انشا زیبا و خواندنی در مورد درس خواندن و اهمیت آن در زندگی برای نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد تحصیلات و اهمیت آن در زندگی
انشا در مورد تحصیلات و اهمیت آن در زندگی

داشتن تحصیلات یک امر مهم و ضروری در زندگی همه ما انسان ها است، تحصیلات و کسب علم شناخت ما را نسبت به این دنیا و زندگی تغییر می دهد و باعث می شود که زندگی آسان تر و بهتری داشته باشیم.

البته تحصیلات ربطی به شعور و فرهنگ آدم ندارد، ممکن است فردی بی سواد باشد و خیلی با شعور و بافهم و کمالات باشد و فردی هم سواد بسیار بالایی داشته باشد اما شعور و فرهنگ اجتماعی نداشته باشد بعضی چیزها ذاتی هستند و ربطی به میزان سواد و تحصیلات ندارند.

اما تحصیلات می تواند انسان را به آدم دیگری تبدیل کند، انسان به واسطه درس هایی که طی سالیان زیاد می آموزد و کتاب های فراوانی که می خواند تجربه های بسیاری به دست می آورد که به وسیله آن ها می تواند به انسان بهتری تبدیل شود.

تحصیل باعث می شود که انسان هدف گزاری و برنامه ریزی را در زندگی یاد بگیرد در نتیجه از لحظه به لحظه ساعات عمرش به درستی استفاده می کند و لحظه ای را هدر نمی دهد.

انسان هایی با تحصیلات بالا با کمک هایی که به این دنیا می کنند می توانند زمین را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند و کمک های بسیاری به مردم بکنند، برای مثال با پیشرفت علم و گسترش تحصیلات در دنیا درمان بسیاری از بیماری ها کشف شد در نتیجه امروزه نسبت به زمان های قدیم آمار مرگ و میر بر اثر بیماری کم تر شده است.

پزشکان بسیاری که با تحصیلات و علم خود به مردم بسیاری کمک می کنند و جان انسان های زیادی را از مرگ نجات می دهند، مهندسانی که با ساختن خانه ها زندگی را برای انسان ها راحت کرده اند، معلم هایی که با علم خود این مهندسان و پزشکان را تحویل جامعه می دهند و بسیاری از مشاغل خدمات رسان دیگر که به واسطه تحصیلات خود دارند به این دنیا و انسان ها خدمات رسانی می کنند.

امروزه که تمام کارها به وسیله کامیپوتر و موبایل ها به راحتی انجام می شود و زندگی را برای انسان ها بسیار راحت کرده است وابسته به علم و تحصیلات فردی است که اولین بار آن ها را کشف کرده است.

افرادی که تحصیل می کنند حتی از لحاظ مالی هم می توانند زندگی بسیار راحتی برای خود بسازند و به تمام چیز هایی که آرزویش را دارند برسند به شرطی که از علم و تحصیلات خود به درستی استفاده کنند.

در نتیجه از زمانی که علم پایه گذاری شد و انسان ها شروع به تحصیل کردند شرایط زندگی خیلی بهتر و راحت شد، دنیا به جای بهتری برای زندگی تبدیل شد و به وسیله وسایلی که کشف و اختراع شدند و در اختیار انسان ها قرار گرفتند انسان ها متوجه شدند که فقط از طریق علم و تحصیل است که می توانند از آسایش و رفاه برخوردار باشند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده