انشا درباره ضرب المثل زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا با موضوع زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد
انشا با موضوع زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد

خداوند متعال نعمت های زیادی به انسان بخشیده است، سخن گفتن یکی از این نعمت هاست که توسط آن می توانیم فکرهایی که در ذهن و اندیشه ی خود داریم را به دیگران منتقل کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنیم.

اما گاهی بعضی از افراد از این نعمت الهی درست استفاده نمی کنند، یعنی به جای این که سخنان خوب بگویند و یا درست و به جا صحبت کنند همیشه با غیبت و حرف های بیهوده باعث آزار دیگران می شوند، یا اصلا متوجه نیستند که جای چه حرفی در چه موقعیتی است و قبل از حرف زدن اصلا فکر نمی کنند.

این سخنان بیهوده بعضی اوقات منجر به بروز دردسرهای بزرگی برای این گونه افراد می شود و حتی ممکن است به قیمت زندگیشان تمام شود در این موقعیت ها می گویند «زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد» یعنی زبان تند و تیز و حرف های خود این افراد باعث شده زندگیشان نابود شود.

انسان عاقل و دانا کسی است که می داند هر سخن برای چه موقعیتی مناسب است، کجا باید صحبت کند و در چه موقعیت هایی باید ساکت باشد، این فرد قبل از اینکه حرف بزند فکر می کند و کلمات درست را برای بیان تفکراتش پیدا می کند زیرا گاهی حرفی که می زنیم درست است اما کلماتی که برای بیان تفکرمان انتخاب می کنیم نامناسب هستند و باعث ایجاد سوء تفاهم در شونده می شوند.

پس با این که زبان پل ارتباطی ما با دیگران است اما استفاده ی صحیح از آن است که باعث می شود تا ما ارتباط خود را با دیگران حفظ کنیم بدین ترتیب هر یک از ما باید مهارت درست سخن گفتن را بیاموزیم و به جای اینکه باعث آزار دیگران شویم یا دردسری برای خود ایجاد کنیم از این نعمت الهی برای دوستی، صفا و صمیمت استفاده کنیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده