انشا در مورد سفر خانوادگی به شیراز (بسیار زیبا و دلنشین)

انشا زیبا و خواندنی در مورد سفر خانوادگی به شیراز برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد سفر به شیراز
انشا در مورد سفر به شیراز

سفر به شیراز زیبا آن هم در ماه اردیبهشت می تواند یکی از بهترین سفرهای هر آدمی باشد و من هم توانستم امسال آن را به همراه خانواده ام تجربه کنم، شهری که با ورود به آن بوی خوش بهار نارنج را حس خواهی کرد و در همه جای شهر شاهد آن خواهی بود.

شیزار آن قدر بزرگ و زیبا است و آن قدر جاهای دیدنی دارد که ما نمی دانستیم از کجا باید شروع کنیم و سرانجام از دیدن دروازه قران سفر خود را آغاز کردیم، دروازه قران یکی از نماد های تاثیر قران بر زندگی مردم ایران است یک نمای طاقی شکل است که جای یک یا چند قران بالای آن قرار دارد.

سپس به شاهچراغ رفتیم، شاه چراغ حرم حضرت شاهچراغ (ع) برادر امام رضا (ع) است و بعد از زیارت حرم آن حضرت به باغ دلگشا رفتیم، یک باغ بسیار زیبا و قدیمی با یک عمارت زیبا و یک حیاط سراسر سرسبزی و زیبایی که از تماشای آن سیر نمی شوی.

من برای رفتن به آرامگاه حافظ و سعدی خیلی هیجان داشتم و دوست داشتم هر چه زودتر آرامگاه آن ها را ببینم پس در دومین روز سفر ما به سمت حافظیه و سپس سعدیه رفتیم، برای من رفتن به آرامگاه افراد مشهور و چنین بزرگی مانند حافظ و سعدی خیلی لذت بخش است.

از دیگر جاهای دیدنی شیراز که برایم خیلی جالب بود باغ پرندگان شیراز بود، باغی با دو هزار پرنده از گونه های مختلف که بسیار زیبا بودند، شیراز جاهای بسیار زیاد و مختلفی برای دیدن و گشتن دارد و این خیلی برای من لذت بخش بود.

بازار وکیل شیراز که یک بنای قدیمی است و آن فضای قدیمی و آن مغازه های قدیمی اش آدم را به یک حال و هوای دیگری می برد هم خیلی برایم دوست داشتنی بود، بازار وکیل و حمام و مسجد وکیل که همگی در کنار هم قرار دارند توسط کریم خان زند و به فرمان او ساخته شده اند.

شیراز یک شهر قدیمی و تاریخی است پر از موزه ها و جاهای تاریخی و گردشگری که هر کسی در طول عمرش حتی برای یک بار هم که شده باید به این شهر زیبا و تاریخی سفر کند و زیبایی های آن را از نزدیک ببیند.

مردم شیراز مردم بسیار خونگرم و مهمان نوازی هستند و بودن در این شهر پر از حس و حال خوب و دل نشین است، شهری که حافظ و سعدی را دارد بزرگانی چون کریم خان زند را دارد، شهری اصیل و باستانی که از افتخارات ایران محسوب می شود.

بودن در شیراز برای من پر از تجربه و اتفاقات خوب و جالب بود این که می توانی بخشی از تاریخ و قدمت کشورت را از نزدیک ببینی و لمس کنی خیلی هیجان انگیز و لذت بخش است و توصیه می کنم حتما به این شهر زیبا سفر کنید و زیبایی های آن را از نزدیک ببینید.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده