انشا درباره سیزده بدر (روز طبیعت) برای دانش آموزان

انشا زیبا و خواندنی در مورد سیزده بدر و روز طبیعت برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد سیزده بدر و روز طبیعت
انشا در مورد سیزده بدر و روز طبیعت

در ایران باستان مردم با فرا رسیدن عید نوروز، 12 روز را به خاطر 12 ماه سال به جشن و شادی می گذراندند و با رسیدن به روز سیزده فروردین، این روز را پایان تعطیلات می دانستند و با رفتن به طبیعت آن را جشن می گرفتند.

امروزه هم مانند گذشته مردم سرزمینمان ایران، در روز سیزده فروردین در شهرها و روستاها به دامان طبیعت می روند و این روز را در کنار دوستان و خانواده خود به تفریح و بازی می پردازند.

روز سیزده فروردین در تقویم «روز طبیعت» نام گذاری شده است و هدف از این نام گذاری احترام به طبیعت و تلاش برای حفظ و نگهداری آن است اما متاسفانه تعداد زیادی از افرادی که در روز سیزده به در، به طبیعت می روند از خودشان فقط خرابی و ویرانی بر جای می گذارند.

در این روز می توان تعدادی از افراد بی مسئولیت را در گوشه و کنار پارک ها، باغ ها و حتی دشت ها دید که در حال شکستن شاخه های درختان و سپس استفاده از آن‌ ها برای برافروختن آتش هستند، افرادی هم وجود دارند که حتی به گل های تازه سبزه شده هم رحم نمی کنند و با کندن آن ها زیبایی طبیعت بهاری را از بین می برند.

اما بدترین قسمت ماجرا زباله های پلاستیکی هستند که با رفتن انسان ها در دامان طبیعت رها می شوند؛ کمتر کسی است که در این روز کیسه زباله با خود بیاورد و هنگام رفتن به خانه زباله هایش را همراه ببرد، بیشتر افراد زباله ها را همان جایی که بودند رها می کنند و به خانه باز می گردند.

همیشه از خود می پرسم با این رفتار چه چیزی از طبیعت کشورمان باقی می ماند و آیندگان چگونه درباره ی ما قضاوت می کنند؟! تمام چیزی که در حال حاضر در اختیار ماست باید برای آیندگان و فرزندانمان نیز حفظ شود تا آن ها هم بتوانند از این همه نعمت و زیبایی بهره مند شوند.

به یاد داشته باشیم طبیعت، آب و خاک این کشور همیشه برای نیاکان ما بسیار ارزشمند بوده، پس ما هم باید مانند گذشتگان خود به طبیعت احترام بگذاریم و برای حفظ آن تلاش کنیم.

سیزده به در یا روز طبیعت بهترین زمان برای تمرین مهربانی و درست رفتار کردن با طبیعت است، از این فرصت استفاده کنیم و رفتارهای درست با طبیعت را بیاموزیم و آن ها را به دیگران به خصوص به کوچک ترها آموزش دهیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده