انشا ادبی درباره طراوت باران در یک جنگل (بسیار زیبا)

انشا خواندنی و زیبا در مورد طراوت باران در یک جنگل برای نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد طروات باران در یک جنگل
انشا در مورد طروات باران در یک جنگل

باران طراوت می بخشد به جنگل، زنده می کند درختان و گیاهان جنگل را، سیراب می کند ریشه درختانی را که شاید ماه ها و روز ها است آب نخورده اند و تشنه اند؛ و آن روز زیبا باران در جنگل بارید بارانی زیبا که آرام آرام شروع به باریدن کرده بود و هر لحظه سرعتش بیشتر می شد.

درختان باران خورده که شبنمی روی آن ها نشسته بود و برگ هایشان سبز تر و زیباتر از همیشه به نظر می رسید انگار که جان دوباره گرفته اند؛ حیوانات شاد و سرمست از آن طرف جنگل به آن طرف جنگل می دویدند و با یکدیگر بازی می کردند و از چاله هایی که بر اثر باران پر آب شده بودند آب می نوشیدند و لذت می بردند از طراوتی که در جنگل ایجاد شده بود.

صدای پرندگان که آواز می خواندند و سرمست بودند از هوای تازه ای که نفس می کشند؛ از خنکی هوا که بر اثر باران ایجاد شده بود بال هایشان را جمع کرده بودند و بر روی شاخه درختان خود را جمع کرده بودند و آواز عشق به خداوند سر داده بودند.

رودخانه پایین جنگل از همیشه پر آب تر و خروشان تر بود و با سرعت به سمت روستاهای پایین جنگل در حال حرکت بود؛ آبش از همیشه خنک تر و تمیز تر بود و میشد سنگ های کف آن را به راحتی دید.

پیرمرد هیزم شکنی که از روستا برای جمع آوری هیزم به جنگل آمده بود از جمع کردن هیزم به دلیل خیس بودن چوب ها ناامید شده بود اما غرق لذت شده بود از هوای خوشی که در جنگل وجود داشت.

هیچوقت جنگل را آن قدر با طراوت ندیده بود و مدام خداوند را شکر می کرد برای سیراب کردن گیاهانی که تشنه آب بودند و داشتند خشک می شدند.

حال دیگر حال و هوای دیگری داشتند و گویی همگی به پیرمرد لبخند می زدند؛ حتی پیرمرد هم از دیدن طراوت جنگل انگار که جوان تر شده بود و وقتی که به سمت روستا باز می گشت حال دیگری داشت گویی امید در دلش جوانه زده بود و مدام لبخند بر لب داشت و ذکر خداوند را می گفت.

دیگر باران بند آمده بود و رنگین کمانی زیبا را می شد در آسمان مشاهده کرد؛ مردمی که برای تفریح به جنگل آمده بودند از آن طراوت و زیبایی که در جنگل به وجود آمده بود به وجد آمده بودند و لذت می بردند از آن هوا.

و کم نیست چنین روزهایی زیبا در جنگل که به لطف پروردگار اتفاق می افتد و زیبایی های دنیایش را به بندگانش نشان می دهد به راستی یکی از بهترین تعمت های خداوند نعمت باران است آن هم اگر در جنگل ببارد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده