انشا درباره ضرب المثل “عجله کار شیطان است”

انشا خواندنی و زیبا در مورد معنی ضرب المثل “عجله کار شیطان است”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره ضرب المثل عجله کار شیطان است
انشا درباره ضرب المثل عجله کار شیطان است

بارها این ضرب المثل را از بزرگترها شنیده ایم که می گویند: «عجله کار شیطان است» و با این ضرب المثل ما را به صبر، تامل و تفکر عاقلانه درباره ی کارها دعوت می کنند.

زیرا عجله کردن در کارها باعث می شود تا ما بدون سنجیدن شرایط و خوبی ها و بدی های آن تصمیمی را گرفته و کاری را انجام دهیم و کاری که بدون فکر و تحقیق لازم شروع شده باشد نتیجه ی خوبی نخواهد داشت.

در بعضی از مواقع هم افراد کلاهبردار از همین ویژگی عجول بودن دیگران استفاده می کنند و چون می دانند آن ها برای هیچ کاری تحقیق لازم را انجام نمی دهند و برای رسیدن به خواسته هایشان عجله دارند با خوب نشان دادن ظاهر یک کالا و یا موقعیت آن ها را فریب می دهند.

اما افرادی که در کارها عجول نیستند و تمام جوانب را می سنجند ظاهر فریبنده را کنار گذاشته و عمیق تر به تمام مسائل نگاه می کنند و بدین ترتیب از ضرر و زیان احتمالی که ممکن است در آینده به آنها برسد پیشگیری می کنند.

پس انسان باید در تمام رفتارها و کارهای خود صبر داشته باشد و از عجله کردن بپرهیزد، همچنین این تفکر و تامل باید حتی در حرف زدن هر شخص هم رعایت شود چون فکر کردن به حرف و سخنی که می خواهیم بگویم باعث می شود تا سنجیده تر حرف بزنیم.

هر کدام از ما باید صبور بودن و دوری کردن از عجله را تمرین کنیم و با فکر، مشورت و تحقیق کارهای خود را شروع کرده و در زمان درست منتظر نتیجه ی آن باشیم زیرا برخی از افراد هم هستند که با فکر و اندیشه کاری را شروع می کنند اما برای رسیدن به نتیجه بسیار عجله دارند و این عجله باعث می شود تا وسط راه ناامید شوند و کارها را در نیمه ی راه رها کنند.

پس یادمان باشد عجله کار شیطان است و او از این ویژگی برای فریب دادن انسان ها استفاده می کند اما صبر و حوصله می تواند ما را از دام شیطان رهایی بخشد و به موفقیت برساند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده