انشا در مورد فواید روزه گرفتن در ماه رمضان

انشا زیبا و خواندنی در مورد فواید روزه داری در ماه رمضان برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد فواید روزه گرفتن
انشا در مورد فواید روزه گرفتن

با شروع ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خداوند است تمام مسلمانان در سراسر دنیا روزه می گیرند، روزه بر تمام مسلمانان واجب است به جز کودکانی که هنوز به سن تکلیف نرسیده اند و کسانی که بیماری و یا مشکل خاصی دارند و روزه گرفتن برایشان دشوار و غیر ممکن است و با روزه گرفتن سلامتیشان به خطر می افتد.

روزه گرفتن فواید بسیار زیادی دارد، بزرگ ترین فایده آن این است که باعث تقویت اراده انسان می شود،این که انسانی بتواند ساعت ها گرسنگی و تشنگی را تحمل کند و هیچ گناهی مرتکب نشود باعث می شود که اراده او تقویت شود و بتواند در شرایط سخت زندگی هم مقاوم و محکم باشد.

در ماه مبارک رمضان همه انسان ها ناخودآگاه تلاش می کنند تا از گناه و بدی دوری کنند و به خداوند نزدیک تر شوند، در این ماه مبارک تمام انسان ها سعی می کنند که بیشتر عبادت کنند و احکام دینی خود را بیشتر به جا می آورند.

علاه بر مسائل دینی و فوایدی که روزه گرفتن برای روح انسان دارد روزه گرفتن از لحاظ جسمی هم فواید بسیار زیادی برای انسان دارد؛ امروزه علم ثابت کرده است که روزه گرفتن نوعی پاکسازی برای بدن محسوب می شود و تمام سموم را در بدن از بین می برد.

روزه گرفتن باعث سلامت قلب و باعث تقویت عملکرد مغز می شود و از اختلال های عصبی جلوگیری می کند، روزه گرفتن همچنین می تواند باعث کاهش وزن  و باعث افزایش عمر بشود.

روزه گرفتن حتی باعث پیشگیری از سرطان می شود و می تواند باعث افزایش احتمال درمان بشود و تمام این ها از نظر علمی ثابت شده است؛ واقعا حیرت انگیز است بزرگی و حکمت خداوند.

خداوندی که بخاطر سلامت جسم انسان ها و همچنین افزایش عبادت آن ها و نزدیک کردن انسان ها به خودش برای سلامت روح آن ها در نتیجه افزایش امید و انگیزه در آن ها روزه گرفتن را برای تمام مسلمانان واجب کرده است و اینک در قرن 22 این چنین فواید آن از نظر علمی ثابت شده است.

این نشان دهنده این حقیقت است که خداوند هیچ چیز را برای خودش نمی خواهد و هیچ احتیاجی به روزه گرفتن و یا نماز خواندن ما انسان ها ندارد، او احکام دینی را به این دلیل برای ما مسلمانان واجب کرده است چون که فواید بسیار زیادی برای ما دارند و او با واجب کردن آن ها می خواهد که ما را تشویق کند به انجام آن ها آن هم برای سلامت خودمان.

روزه گرفتن به ما یادآوری می کند که انسان های بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که گرسنه هستند و غذایی برای خوردن ندارند حتی ممکن است در نزدیکی خودمان هزاران نفر از چنین افراد وجود داشته باشند و خداوند با روزه گرفتن به ما یادآوری می کند که باید به هم نوعان خودمان که گرسنه و فقیر هستند کمک کنیم و دستشان را بگیریم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده