انشا ادبی زیبا درباره محبت و نفرت برای نوجوانان پایه نهم تا دوازدهم

انشای خواندنی و زیبا درباره ی محبت و نفرت برای کودکان و نوجوانان پایه نهم تا دوازدهم

انشا درباره محبت و نفرت
انشا درباره محبت و نفرت

محبت و نفرت، این دو واژه برای همگی ما بدون توجه به سن و سال کاملا قابل فهم و درک می باشد، مهم نیست کودک، نوجوان، بزرگسال، یا پیر باشیم همه ی ما در لحظه لحظه ی زندگی خود طعم محبت و نفرت را چشیده ایم.

مثلا در کودکی زمانی که کسی اسباب بازی ما را خراب می کند یا ما را به خاطر کار اشتباهی که انجام داده ایم دعوا می کند حس می کنیم از او متنفریم ولی اگر همان شخص کمی به ما محبت کند یا مثلا چیزی برای مان بخرد حس می کنیم که او مهربان ترین شخص دنیاست مخصوصا اگر آن شخص یکی از اعضای خانواده مان باشد و این گونه نفرت ما به عشق و محبت تبدیل می شود.

زمانی که بزرگ تر می شویم شکل محبت و نفرت ما هم تغییر می کند و به راحتی از کسی متنفر نمی شویم یا دل به کسی نمی بندیم و محبت خود را شامل حال هر کسی نمی کنیم.

محبت کردن به دیگران یا متنفر بودن از آن ها هر دو می توانند نتیجه ی خوب یا بد داشته باشند، گاهی محبت کردن به شخصی که قدر آن را نمی داند نتیجه ای جز سر خوردگی برای مان ندارد و در مقابل آن، تنفر از انسان ها هم باعث آزار دیدن خودمان می شود.

برخی اوقات از آدم های اطراف مان بدی هایی می بینیم که از آن ها متنفر می شویم و آن قدر کینه در دل مان زیاد می شود که با گذشت زمان فراموش می کنیم به کسی محبت کنیم، کم نیستند انسان هایی که تا پایان عمر شان با کینه و نفرت زندگی کرده و در انتها هم ابراز پشیمانی می کنند.

یاد آوری خوبی های کسانی که از آن ها متنفر هستیم و بیرون کردن کینه به ما این اجازه را می دهد تا با احساس بهتری با دیگران برخورد کرده و محبت کردن را فراموش نکنیم.

محبت و مهر ورزی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و روابط انسان ها را از نو بسازد پس بایستی تلاش کنیم تا تنفر را از دل بیرون کرده و محبت را جایگزین آن کنیم زیرا که هر انسانی نیازمند دوست داشتن دیگران و دوست داشته شدن است.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده