انشا درباره ضرب المثل وقت طلاست

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “وقت طلاست”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا در مورد وقت طلاست
انشا در مورد وقت طلاست

طلا یکی از ارزشمندترین عناصر روی زمین است و هر انسانی با داشتن آن می‌تواند از راحتی و آسایش زیادی برخوردار شود، تشبیه زمان به طلا نیز نشان دهنده ی میزان اهمیت وقت می‌باشد.

هر کدام از ما تا وقتی کودک هستیم آرزو می کنیم زود بزرگ شویم اما همین که به جوانی می رسیم عمرمان به سرعت می گذرد و در چشم بر هم زدنی پیر می شویم و باید این دنیا را به مقصد دیگری ترک کنیم.

در واقع تا زمانی که کودک هستیم گذر لحظه ها را خیلی حس نمی کنیم ولی وقتی رشد می کنیم و جوانی را پشت سر می گذاریم می بینیم زمان به سرعت در حال گذر است، نتیجه ی این آگاهی برای برخی از ما این است که از تمام وقت و زمان خود بهترین استفاده را داشته باشیم.

اما برای بسیاری از دیگر انسانها گذشت زمان اهمیت ندارد، متاسفانه آن ها لحظه های عمر خود را به بطالت می گذرانند و فقط زمانی دچار پشیمانی می شوند که در انتهای راه هستند و دیگر هیچ فرصتی برای جبران وجود ندارد.

ارزش کمتر چیزی در زندگی انسان قابل مقایسه با زمانی است که او در اختیار دارد، هیچ لحظه ای از عمر آدمی ثانیه ای به عقب بر نمی گردد پس هر کدام از ما باید قدر لحظه و فرصتی که خداوند متعال در اختیارمان گذاشته را بدانیم و از آن نهایت بهره را ببریم.

نباید لحظه های ارزشمند زندگی را به کارهای بیهوده بپردازیم و قدر عزیزانی که کنار ما هستند را بدانیم زیرا ممکن است تنها یک لحظه ی دیگر آن ها نباشند و حسرت یک لحظه شنیدن صدایشان برای همیشه با ما بماند و غمگینمان کند.

باید از ثانیه های عمر خود استفاده کنیم و زندگی شادی را برای خود و اطرافیانمان بسازیم و هر لحظه به خاطر هدیه ی بزرگ زیستن، از خداوند متعال سپاسگزار باشیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده