انشا درباره پنجره رو به خیابان برای کودکان و نوجوانان

انشا خواندنی و زیبا در مورد پنجره رو به خیابان برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره پنجره رو به خیابان
انشا درباره پنجره رو به خیابان

صدای هیاهوی ماشین هایی که به سرعت از دو طرف خیابان عبور می کنند از پشت شیشه ی پنجره به گوش می رسد، به طرف پنجره می روم و پرده ی آن را کنار می کشم و به بیرون می نگرم، چند تکه ابر سپید در آسمانی که پاک تر و آبی تر از همیشه است خودنمایی می کنند و خورشید شادمانه رخت طلایی بر خیابان گسترده و به آن روشنایی بخشیده است.

دو کبوتر در پشت بام خانه ی آن طرف خیابان انگار که بازی شان گرفته باشد هرزگاهی بال گشوده و پرواز می کنند و دوباره سر جای اول بر می گردند.

در دو طرف پنجره تا چشم کار می کند خیابان امتداد پیدا کرده است و بعد در یک طرف کوهی که قله اش هنوز از برف زمستان سپید پوش است دیده می شود.

هرزگاهی عابرانی از پیاده رو آن طرف خیابان عبور می کنند و وارد مغازه ای، کوچه و یا خانه ای می شوند و این طرف خیابان و پایین پنجره نیز بیش تر عابران مقصدشان بانکی است که در همسایگی قرار دارد.

گاهی ماشینی از سرعت خود کاسته و کنار خیابان توقف می کند و مسافری که دیگر به مقصد خود رسیده است از آن پیاده می شود و این بار مسافری که مقصد دیگری دارد سوار آن می شود و بعد ماشین حرکت کرده در امتداد خیابان گم می شود.

یک درخت دقیقا کنار خیابان و زیر پنجره قرار دارد و مکان امنی شده است برای گنجشک های کوچکی که روی شاخه های پر از برگ های سبز تازه ی بهاری آن استراحتی کنند و آوازی سر دهند.

ثانیه ها و لحظه های زیادی سپری شده است و من هنوز در حال تماشای حرکت ماشین ها از پشت پنجره ی رو به خیابان هستم … این بار گذر ماشین ها مانند یک تصویر هیپنوتیزم کننده خواب را به چشم هایم دعوت می کند و مرا از پشت پنجره به اتاق می کشاند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده