انشا در مورد کتاب و کتابخوانی برای نوجوانان و دانش آموزان

انشا خواندنی و زیبا در مورد کتاب و کتابخوانی برای نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد کتاب و کتابخوانی ادبی و زیبا
انشا در مورد کتاب و کتابخوانی ادبی و زیبا

کتاب ها دوستانی صادق و همیشگی برای ما هستند، آن ها می توانند آگاهی و علم ما را بالا ببرند و تجربیات و تخیل نویسندگانشان را به خوانندگان منتقل کنند.

برخی ها از همان کودکی عاشق کتاب و کتابخوانی هستند و این اشتیاق و علاقه خود را به والدین نیز نشان می دهند. والدین این کودکان نیز اگر خودشان اهل کتاب خواندن باشند می توانند به فرزندان خود بسیار کمک کرده و آن ها را با دنیای شگفت انگیز کتاب ها بیشتر و بهتر آشنا کنند.

در گذشته کتاب ها یکی از بهترین راه ها برای ورود به دنیای تخیل و استفاده از دانش، آگاهی و تجربیات دیگران بود اما امروزه وجود فیلم ها، اینترنت، گوشی های هوشمند و مواردی از این قبیل باعث شده کتابخوانی به شکل سنتی خود کمرنگ تر شود.

البته با این وجود همه ی این سرگرمی ها، افرادی که علاقه قلبی به کتاب داشته باشند باز هم به سراغ کتاب های مورد علاقه خود می روند و از ورق زدن برگه های کاغذی و خواندن آن ها لذت می برند.

با ظهور و پیشرفت تکنولوژی کتابخوان ها با مفهوم جدیدی به نام «کتاب صوتی» آشنا شدند، این دسته از کتاب ها برای همه این امکان را فراهم می کنند تا از لذت کتابخوانی بهره مند شوند.

مثلا برخی ها فرصت کافی برای مطالعه کتاب های کاغذی را ندارند در این صورت آن ها می توانند حتی زمانی که در ماشین نشسته اند و یا در حال کار هستند هم کتاب های صوتی را گوش کنند.

کتاب ها دریچه ی آگاهی هستند و مانند نوری در دل تاریکی شب مسیر انسان ها را روشن می کنند، در واقع توانایی نوشتن و انتقال دانش به نسل های بعد بود که باعث پیشرفت انسان شد.

زمانی که با یک کتاب دوست می شویم این دوست تا همیشه با ماست و در هیچ لحظه ای از زندگیمان تنهایمان نمی گذارد.

باید دوستی با کتاب را از همان کودکی آغاز کنیم و تا پایان عمر به آن وفادار باشیم در این صورت زندگی بهتری را برای خود و دیگران فراهم خواهیم کرد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده