انشا در مورد گل پژمرده (بسیار زیبا و ادبی)

انشا خواندنی و زیبا در مورد گل پژمرده برای نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد گل پژمرده
انشا در مورد گل پژمرده

انسان ها تا وقتی که آب و غذا به آن ها برسد سرحال و پر انرژی و سالم هستند، اما اگر غذا و آب به آن ها نرسد بی حال می شوند و حالشان بد می شود و اگر چند روز آب و غذا به آن ها نرسد از بین خواهند رفت.

گل ها هم همینطور هستند مانند انسان به آب نیاز دارند، و اگر به آن ها رسیدگی نشود و از آب سیراب نشوند بی حال و پژمرده می شوند و ریشه آن ها خشک می شود و از بین خواهند رفت.

غذای گل ها نوری است که از خورشید به آن ها می تابد، اگر این نور نباشد و آن ها از آن تغذیه نکنند رشد آن ها متوقف خواهد شد و از بین می روند.

گل ها به مراقبت بسیار زیادی نیاز دارند، آن ها محبت را متوجه می شوند، اگر به آن ها حرف های خوب بزنیم خوشحال می شوند و اگر با آن ها بد رفتاری کنیم پژمرده خواهند شد مانند انسان ها که بدرفتاری و بی وفایی دیگران باعث افسردگی آن ها می شود.

گل ها تا وقتی که سرحال هستند زیبا هستند و از دیدن آن ها سیر نمی شوی و بوی خوششان هوش از سر آدم می برد، اما اگر خشک و پژمرده شوند دیگر هیچ بو و زیبایی نخواهند داشت.

اگر گلی را از ریشه جدا کنیم و او را با خشونت بکنیم او خیلی ناراحت و غمگین می شود، حتی اگر او را در آب هم بگذاریم و سعی کنیم از او مراقبت کنیم او دیگر هیچ گاه مانند قبل نمی شود و بعد از مدتی پژمرده خواهد شد.

گل ها خیلی حساس هستند و نگهداری از آن ها بسیار سخت و در عین حال بسیار لذت بخش است، گل ها روح آدم را زنده می کنند آدم را سرزنده و سر حال می کنند و پر از حال خوب هستند حیف است که از آن ها به خوبی نگهداری نکنیم و باعث پژمرده شدن آن ها بشویم آن ها این دنیا را خیلی زیباتر کرده اند.

هر گلی که به دست ما انسان ها پژمرده می شود و از بین می رود باعث رنجش و ناراحتی خداوند می شود، گل ها هم از مخلوقات خداوند هستند و برای او ارزشمند هستند او آن ها را بسیار زیبا آفریده است بسیار ظریف و نرم و لطیف.

ما انسان ها باید بیشتر قدر گل ها را بدانیم، اگر به طبیعت می رویم و گلی را می بینم او را از ریشه جدا نکنیم و با او با ملایمت رفتار کنیم و به آن ها عشق بدهیم، اگر در خانه گلی داریم او را سیراب کنیم و در جایی بگذاریم که نور کافی به او برسد و نگذاریم که پژمرده شود و از بین برود.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده